Wednesday, January 28, 2009

pahlawan berisi babi





Semalam aku menghabiskan malam yang membosankan kerana aku malas nak buat sketching ataupun assignment yang melambak-lambak dengan melepak dikedai makan berhampiran rumah aku. Sambil-sambil melepak, rakan sekolah datang dan menonton cerita cina dikedai tersebut.

Masa berjalan dengan pantas dan aku agak kebingungan kerana tiba-tiba kawan aku bercerita tentang peragut yang meragut telefon bimbitnya beberapa bulan yang lalu dan aku langsung tidak tahu kerana lama tidak berjumpa. Dan kami terus membincangkan macam mana terjadinya genjala ini. Ada yang mengatakan aspek "dadah yang memberanikan mereka bertindak aggresif", ada juga yang mengatakan bahawa " memang mat rempit begitu" dan aku tidak tahu punca kejadian ini berlaku. Bagi aku ini mungkin faktor ekonomi dunia yang sedang jatuh tahun ini. ini hanyalah pandangan aku sahaja.

Selepas itu, salah seorang rakan aku yang mengatakan bahawa rakannya yang berhadapan situasi dirompak oleh mat-mat rempit. dia mengatakan rakannya mempunyai saka beruk dan menghadap beberapa orang yang cuba meragutnya dan menang. lalu dalam fikiran aku berasa hairan dan kenapa dipilih beruk. hahaha..aku bertanya "ada ke yang macam itu?" dan sepantas kilat rakan aku mengatakan "ya la". dia mengatakan bahawa ramai yang sudah ada saka berbagai haiwan dan babi pun ada(agak-agak kalau babi pink mesti mereka kelihatan chumelkan?). lalu aku mentertawakan orang yang sebegitu rupa. Dia menjelaskan lagi, selalunay yang dah masuk pekida yang banyak mengambil ilmu sebegitu untuk bergaduh(aku tidak tahu samada betul atau tidak dan kawan aku kata dipernah nampak live). patut la, aku tak hairan la kalau mahluk sebegitu yang mengambil saka. kononnya arak,zina,maksiat,tatu dan lain-lain haram. dan benda sebegini dikatakan halal?.boleh jalan da...

hahahahha.....hahah...hahaha
bodohnya manusia sampai tidak mampu berfikiran rasional untuk hidup...balik-balik gaduh..lepas itu keluarkan saka dalam badan supaya menang...lepas itu raikan kemenangan yang bacul itu!..hahahaha..hahaha

sakit perut aku gelak aje....

6 comments:

Epool Razak said...

kalau betul lah ada saka, aku nak saka kuda

"besar" oooo, nak berjimak musti perempuan suka punya.

hahahah

budoh la sapa yang percaya saka ni!

nazmi ismail (BAO) said...

hahaha..mereka dah bodoh sangat...
pondan macam tu la..

Anonymous said...

saka tahi bagus~
haha~
mesti dia belajar agama tak betul2 dulu.. sebab tak tau saka tu haram.. :)).. konon pandai lah tu..

Anonymous said...

apekah itu saka??

Anonymous said...

saka itu sejenis kuah kari

nazmi ismail (BAO) said...

hahaha...soalan kau 2 lubok...mcm x penah idop je..