Thursday, July 16, 2009

darjat ke darjah?

setiap negeri mempunyai perlambangan sendiri..mungkin setiap negeri mengikut sejarahnya ataupun mitos-mitosnya.itu aku tak peduli pun kerana aku tak dapat apa-apa benefit pun dari perkara tersebut.



pada 2 bulan lepas aku membuat satu artwork untuk pameran terbuka selangor. aku buat karya wajah sultan selangor yang terkini..nampak macam proses pengampunan tapi aku mengikut kata-kata guru ku. so aku buat la dengan last minute nya....dalam pameran ini di berikan 5 handiah inensif bagi karya yang terpilih oleh panel-panel hakim.



aku tak mengharapkan pun sebarang duit ataupun hadiah kerana aku masih merasakan au tidak layak untuk menerimanya..aku masih baru dalam bidang nie..macam sperm yang belum terlepas untuk mencari ovum..heheh...



tapi aku marah kerana aku dimarah disebabkan lambang kerdarjatan nya..aku tak buat..ini penting katanya..dalam hati aku peduli ape aku..hahahha...penting ke mereka nie?

bagi aku aku buat lukisan nie bukan untuk jadi seseorang yang terkenal,duit yang banyak,mengampu-ampu dan memikat wanita yang menggangap ia adalah trend...(ramai tau sekarang)..kehkeheh...

*p/s:gambar lambang2 tersebut aku x dapat upload..problem la.

1 comment:

Epool Razak said...

lambang kedarjatan tu apa?
berapa sekilo harga kedarjatan tu?
ke buleh beli kati lambang kedarjatan tu?

hahaha..

doa selamat untuk arwah Teo Beng Hock
(Exco Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor)